Tematický plán
Připravili jsme pro vás kartičky-hry na procvičení učiva. Je nutné doinstalovat pluginy potřebné k jejich otevření, najdete je na stránce http://imagine.input.sk/cz/ .
Výtvarná výchova 9.roč. – 1 hod/týně
vyučující: Zdenka Meškánová
Hod. |
Tematický celek (projekt) |
Úkol |
Námět |
Technika,materiál |
|
||
1. září |
Výtvarná kultura |
Podporovat zájem o kult. dění ve městě |
|
Návštěva městské galerie |
|
||
2. |
Lidské stopy |
O čem vypovídá stopa bosé nohy |
Popisování obkreslené nohy |
Kresba tužkou |
|
||
3. |
Lidské stopy |
Výtvarné zpracování pocitu z otisku lidského těla |
Otisk do polštáře, měkké drapérie |
Kresba tužkou nebo rudkou |
|
||
4.5. říjen |
Lidské stopy |
Otisky výtvarné pojetí v keramice |
Kachel |
Otisky prstů, kloubů, pěstí – odpověď hlíny Modelace |
|
||
6.
|
Lidské stopy |
Vyjádřit zajímavou čarou stopy svého dechu |
Dechové kresby |
Kresba voskovým pastelem |
|
||
7.8. |
Lidské stopy |
Výtvarné zpracování pocitu z otisku lidského těla |
Kachel – dokončení |
Úpravy, glazování |
|
||
9.,10. listopad |
Lidské stopy |
Zanechat stopy písmem na zdi následovníkům na škole |
Nápisy na zdech - graffiti |
Malované písmo na pásu bal. papíru podložené frotáží přes zeď |
|
||
11. 18.11 |
Písmo |
Připomenout vývoj písma a jeho základní typy |
Najít vhodný typ písma k určitému citátu |
Práce s počítačem nebo s knihami o písmu |
|
||
12. |
Výtvarná kultura |
Bezprostřední působení výtvarného díla |
Návštěva výstavy v galerii města |
zařadit vhodnou výstavu v období 1.čtvrtletí |
|
||
13. prosinec |
Portrét a jeho proměny |
Seznámení s tématem, nejslavnější portréty |
Proměny Mony Lisy apod |
Změna reprodukce , kresba nebo malba |
|
||
14.
|
Portrét a jeho proměny |
Vyjádření charakteru portrétovaného |
Poskládaná hlava |
Koláž
|
|
||
15, |
Portrét a jeho proměny |
Pokus o vlastní podobiznu |
Autoportrét |
Kresba dřívkem |
|
||
16. leden |
Časová rezerva - soutěže, dokončení prací |
|
|||||
17., 18
|
Portrét a jeho proměny Barva |
Tvorba barev, tajemná řeč barev |
Barevná proměna portrétu |
Barevné překrývání fotografie |
|
||
19. |
Výtvarná kultura |
Stručný náhled do dějin umění |
Impresionismus |
Beseda s ukázkami |
|
||
20. únor |
Šaty dělají člověka |
Výchova ke vkusu v oblékání |
Náš módní časopis |
Sestava z přinesených ukázek |
|
||
21. |
Šaty dělají člověka |
Výchova ke vkusu v oblékání |
Malá manekýnka – vytváření kombinací barev a materiálů |
Práce s textilními odstřižky |
|
||
Hod. |
Tematický celek (projekt) |
Úkol |
Námět |
Technika,materiál |
|
||
22.
|
Šaty dělají člověka |
Výtvarné pozorování a dotváření, rozvoj vkusu |
Boty |
Kresba + doplňování přineseným materiálem |
|
||
23. 24. březen |
Šaty dělají člověka , prostorové vytváření |
Ověřit a využít technické a estetické možnosti materiálové techniky |
Klobouk „kdepak je ta hlava, která klobouk nosila…“ |
Kašírování, dotváření starého klobouku |
|
||
25. |
Šaty dělají člověka |
Rozvoj estetického působení a vystupování |
Módní show |
Přehlídka klobouků s příslušným oblečením |
|
||
26.27 |
Šaty dělají člověka |
Ověřit a využít technické a estetické možnosti materiálové techniky |
Klobouk |
Keramika |
|
||
28. duben |
Výtvarná kultura |
Stručný náhled do dějin umění |
Secese a další výtvarné směry |
Beseda s ukázkami |
|
||
29. |
Časová rezerva na práce do soutěží |
|
|
|
|
||
30.31 |
Živly |
Objevovat hloubku, sílu a poezii živlového myšlení |
Země - Venuše |
Práce s hlínou |
|
||
32. květen |
Živly |
Barevný přepis pocitů a kontrastních vztahů |
Voda –zrcadlení na hladině, slunce, hvězdy apod. |
Malba do vlhkého podkladu |
|
||
33. |
Živly |
Výtvarné zpracování ekologického námětu |
Vzduch – vítr nad řekou X smog nad městem |
Poutač – kombinovaná technika |
|
||
34. |
Živly |
Vnímání a vyjádření různých podob ohně |
Oheň – alegorie ohně , Červený kohout,Pták ohnivák,apod. |
Malba |
|
||
35. červen |
Přátelství a láska |
Rozvoj vztahu a úctě k okolí |
Můj nejlepší kamarád |
Koláž |
|
||
36. |
Výtvarná kultura |
Bezprostřední působení výtvarného díla |
Návštěva výstavy v galerii města |
|
|
||
37. |
Přátelství a láska |
Vyjádření vztahu |
Odznak přátelství |
Volba vlastní techniky |
|
||
38. |
Závěrečná hodina |
Zhodnocení celoroční práce |
|
|
|
||
Tematický plán
Výtvarná výchova 9.roč. – 2 hod / 14 dní
vyučující: Zdenka Meškánová
Hod. |
Tematický celek (projekt) |
Úkol |
Námět |
Technika,materiál |
|
||
1. 2. září |
Výtvarná kultura |
Podporovat zájem o kult. dění ve městě |
|
Návštěva městské galerie |
|
||
3.4. |
Lidské stopy |
O čem vypovídá stopa bosé nohy |
Popisování obkreslené nohy |
Kresba tužkou |
|
||
5. 6. říjen |
Lidské stopy |
Otisky výtvarné pojetí v keramice |
Kachel |
Otisky prstů, kloubů, pěstí – odpověď hlíny Modelace |
|
||
7.8. |
Lidské stopy |
Výtvarné zpracování pocitu z otisku lidského těla |
Kachel – dokončení |
Úpravy, glazování |
|
||
9.,10. listopad |
Lidské stopy |
Zanechat stopy písmem na zdi následovníkům na škole |
Nápisy na zdech - graffiti |
Malované písmo na pásu bal. papíru podložené frotáží přes zeď |
|
||
11.12
|
Písmo |
Připomenout vývoj písma a jeho základní typy |
Najít vhodný typ písma k určitému citátu |
Práce s počítačem nebo s knihami o písmu |
|
||
13.14 prosinec |
Výtvarná kultura |
Bezprostřední působení výtvarného díla |
Návštěva výstavy v galerii města |
zařadit vhodnou výstavu v období 1.čtvrtletí |
|
||
15.16 |
Portrét a jeho proměny |
Pokus o vlastní podobiznu |
Autoportrét |
Kresba dřívkem |
|
||
17., 18 leden |
Portrét a jeho proměny Barva |
Tvorba barev, tajemná řeč barev |
Barevná proměna portrétu |
Barevné překrývání fotografie |
|
||
19.20 |
Výtvarná kultura |
Stručný náhled do dějin umění |
Impresionismus |
Beseda s ukázkami + vlastní pokus |
|
||
21.22
|
Šaty dělají člověka |
Výchova ke vkusu v oblékání |
Náš módní časopis |
Sestava z přinesených ukázek |
|
||
23.24 únor |
Šaty dělají člověka |
Výchova ke vkusu v oblékání |
Malá manekýnka – vytváření kombinací barev a materiálů |
Práce s textilními odstřižky |
|
||
25.26. březen |
Šaty dělají člověka , prostorové vytváření |
Ověřit a využít technické a estetické možnosti materiálové techniky |
Klobouk „kdepak je ta hlava, která klobouk nosila…“ |
Kašírování, dotváření starého klobouku |
|
||
27.28 |
Šaty dělají člověka |
Ověřit a využít technické a estetické možnosti materiálové techniky |
Klobouk |
Keramika |
|
||
29.30 duben |
Živly |
Objevovat hloubku, sílu a poezii živlového myšlení |
Země - Venuše |
Práce s hlínou |
|
||
31.32
|
Živly |
Barevný přepis pocitů a kontrastních vztahů |
Voda –zrcadlení na hladině, slunce, hvězdy apod. |
Malba do vlhkého podkladu |
|
||
33.34 květen |
Živly |
Výtvarné zpracování ekologického námětu |
Vzduch – vítr nad řekou X smog nad městem |
Poutač – kombinovaná technika |
|
||
35.36 |
Živly |
Vnímání a vyjádření různých podob ohně |
Oheň – alegorie ohně , Červený kohout,Pták ohnivák,apod. |
Malba |
|
||
37.38 červen |
Přátelství a láska |
Rozvoj vztahu a úctě k okolí |
Můj nejlepší kamarád |
Koláž |
|
||
39.40 |
Výtvarná kultura
Závěrečná hodina |
Bezprostřední působení výtvarného díla Zhodnocení celoroční práce |
Návštěva výstavy v galerii města
|
|
|