Tématický plán pro 4. ročník
Procvičuj si:
aktivní škola
Body
Clasroom
Popis obrázků
Přivlastňování
Zájmena his, her
ZÁŘÍ: - Opakování učiva ze 3. ročníku
- Pozdravy, představení sebe a kamaráda, základní pokyny ve třídě, barvy,
základní předměty kolem nás, číslovky 1 – 10
- Unit 1: - What´s your name?
- Hello, I´m… My name´s…
- This is Woody – kreslený příběh
- Who´s this? This is…
ŘÍJEN: - Unit 2: - Listen, please
- Příkazy: Listen. Point. Look.
- Good morning! – kreslený příběh
- How are you today? I´m fine, thank you.
- Otázka What´s this?, odpověď A pen.
- Píseň: How are you?
- Unit 3: Numbers 10 – 20, bingo
- Říkanka One potato, two potatoes…
- How old are you? – kreslený příběh
- neurčitý člen: an (an apple, an ice-cream)
- A game: Find… an elephant.
- Phone numbers
LISTOPAD: - Unit 4: - Happy birthday!
- Odpověď na otázku: What´s this? It´s a/an…
- It´s a balloon. – kreslený příběh
- Píseň: Happy birthday to you!
- Unit 5: - This is Kate… She is eight…
- Sloveso to be (3. os. he´s, she´s)
- The River cafe – kreslený příběh
- Zájmena his / her (his bicycle, her bicycle)
- Bingo! (Revision)
PROSINEC: - Unit 6: - Is it an aeroplane?
-Otázka: Is it a/an..? – Yes, it is./No, it isn´t.
- Příběh: The detective.
- The small box and the big box – člen určitý+přídavné jméno
- Píseň: The happy hippo.
- Christmas song
LEDEN: - Unit 7: – I´ve got a big nose – popis hlavy
- Tvary slovesa to have – I have got, we have got…
- Mr X is in London – kreslený příběh
- This is my family – členové rodiny
- This is my family – sloveso to have (tvary 3.os. j.č.)
- A game: Who am I? - opakování slovesa to be
- Unit 8: Have you got your bag?
- Otázka se slovesem to have
- Kladná a záporná odpověď: Yes, I have./No, I haven´t.
Yes, she has./No, she hasn´t.
ÚNOR: - They´ve got captain Shadow – kreslený příběh
- Old and young, fat and thin – přídavná jména
- Píseň: The family song.
- Unit 9: - Can you see an elephant?
- Vazba Can you see? + odpověď Yes, Ican./No, I can´t.
- Píseň: The zoo song.
- Whose cage is this? It´s the… ´s cage.
- Udávání směru: turn left, go straight on
BŘEZEN: - Unit 10: - Colours – Show me the green kite
- The Big white boat – kreslený příběh
- The clothes rhyme – názvy oblečení
- What colour is …? It´s red.
- Revision: Have you got…? Yes, I have./No, I haven´t.
- Unit 11: - Head and shoulders – části těla, píseň
- Can you see the balloons? – kreslený příběh
- What colour is Kate´s parrot?
- Bob the Bad Banana + vazba He is from Africa
DUBEN: - Unit 12: There are five rabbits in the hat – vazba there is , there are…
- Pravidelné množné číslo podst. jmen –s/-es
- My uncle´s hat – otázka Is there…?
- Odpověď Yes, there is. / No, there isn´t.
- Předložky in, on
KVĚTEN: - Unit 13: How many monsters are there?
- Otázka How many… can you see?
- Odpověď I can see 2, 3, 4, …
- Space city – sl. zásoba: město
- Shops – A reading game – hra
- Unit 14: What time is it? It´s twelve.
- Určování času (celé hodiny)
- Denní doby – in the morning, in the evening
ČERVEN: - What´s in your box? – hra – opakování přivlastňovacího ´s
- Unit 15: Zoko´s Picture –geometrické tvary:circle square, triangle
- Now, Woody! – závěr kresl. seriálu
- Závěrečné opakování