Kočičí zahrada

Snížek před velkým rozhodnutím

Poslední příběh Kočičí zahrady měl název „Snížek před velkým rozhodnutím“. Povídali jsme si o tom, jak je někdy těžké udělat správné rozhodnutí, protože nikdy nevíme dopředu, zda bude správné. Pokud si nevíme rady, je dobré někoho požádat o pomoc, i když to není vůbec jednoduché. Proto je strašně fajn, že máme okolo sebe kamarády, na které je spolehnutí a kteří nám pomohou ve svízelné situaci.

Mgr. Eva Nováková

Návštěva Chalimy

Dnešní kapitola měla název „Návštěva Chalimy“. Povídali jsme si o tom, že žádná země na světě není stejná jako ta naše. Lidé jinak vypadají, jinak se chovají, mluví jinou řečí a existují i rozdíly v jídle. Liší se také jejich zvyky a tradice.

Nakonec  žáci pracovali ve skupinkách. Měli za úkol nakreslit, jak si představují cizí země, jejich lidi, domy nebo jídlo.

Mgr. Eva Nováková

Jak se Drápek málem otrávil

Dnešní příběh měl název „Jak se Drápek málem otrávil“. Kocourek Drápek si vzal sám tatínkovy léky na bolest hlavy a nebýt včasné pomoci jeho kamaráda Čertíka, mohl i umřít. Povídali jsme si o tom, že každému z nás občas není dobře, ale pokud budou děti potřebovat léky, nemohou si je vzít bez porady s rodiči. Z minulé lekce si také pamatují, že je nutné si vzít správný lék a ve správném množství.

Na závěr děti plnily úkol – dostaly dřevěnou špejli a musely ji ohnout tak, aby vytvořily most a přitom špejle nesměla prasknout. Zkoušely najít správnou hranici mezi „akorát“ a „moc“.

Mgr. Eva Nováková

 

Jak Fouska bolelo bříško

Dnešní lekce měla název „Jak Fouska bolelo bříško“. Cílem bylo, aby si žáci uvědomili, jak je důležité užívat na nemoc správné léky a dodržovat správné dávkování. Dozvěděli se, že u každého léku je příbalový leták, kde je napsáno, k čemu lék slouží, správné dávkování i kdo ho smí a nesmí používat. Nakonec pracovali ve skupinkách, kde měli krabičku od léků s příbalovým letákem. Jejich úkolem bylo leták prostudovat a napsat pár informací.

Mgr. Eva Nováková

 

 

Když si pomáháme, jde to líp

V této lekci jsme si povídali o tom, jak je dobré spolupracovat a navzájem si pomáhat. Každý z nás je šikovný na jiné věci a pokud si s něčím nevíme rady, máme kolem sebe ostatní, na které se můžeme obrátit s prosbou o pomoc.

Žáci pracovali také ve skupinkách a odpovídali na následující otázky:

1) Stalo se vám, že jste někdy dostali úkol, který jste nemohli nebo nechtěli vyřešit?

2) Na koho byste se obrátili, kdybyste potřebovali pomoc?

3) Co byste udělali, kdybyste chtěli zapomenout na něco nepříjemného?

4) V kterých situacích se vyplatí spolupracovat?

5) V kterých situacích je lepší pracovat samostatně?

 

Mgr. Eva Nováková

 

 

Špatný vtip

V této lekci jsme si povídali o tom, jaké to je, když se někdo nechá přemluvit k něčemu, co se mu nelíbí a co nechce. Je dobré myslet na to, že každý má svůj vlastní názor, který nemusí být stejný jako názor ostatních.  Když se přizpůsobíme ostatním a uděláme to, co po nás chtějí, nemáme zaručené jejich přátelství. Pokud se ale člověk k něčemu rozhodne, je za své rozhodnutí zodpovědný a také nese jeho následky.

Mgr. Eva Nováková

 

Přátelství

I v tomto školním roce se budeme věnovat Kočičí zahradě – projektu zaměřeného na prevenci rizikového chování žáků.

Šestá lekce měla název „Přátelství“. Povídali jsme si o tom, co je přátelství , co je v přátelství důležité a jak se kamarádi mají k sobě chovat. Také jsme mluvili o tom, jaký pocit zažívá člověk, který je vyčleněn z kolektivu a odstrkován. Někteří žáci přiznali, že tuto situaci již zažili a své pocity vyjadřovali i písemně ve skupinkách.

Mgr. Eva Nováková